Mint ahogyan a napokban beszámoltunk róla, megtörtént az UEFA Futsal Cup sorsolása Nyonban, az európai szövetség székhelyén. A magyar bajnok most sincs könnyû helyzetben, hiszen az olasz és az ukrán bajnok igencsak kemény ellenfelek lesznek.
Idén már 48 csapat vesz részt a versengésben, egyre nõ a résztvevõk száma, s már csak négy UEFA tagállam fehér folt Európa térképén: Liechenstein, Luxemburg, Észak-Írország és Wales nem képviselteti magát bajnokcsapatával. Mindez azt jelenti, hogy a játék népszerûsége rohamosan fejlõdik az öreg kontinensen, valamilyen formában és szinten mindenhol megismerkedtek már a futsallal.
A Brazíliában túrázó válogatott csapatunkról írt egyik cikkben is olvashattuk, hogy ahogyan a nagypályás labdarúgásban, így a futsalban is elfelejthetjük a "kis csapat" kifejezést, hiszen a top gárdák mögött kiszélesedett a mezõny. Az UEFA Futsal Cupban is hasonló a helyzet. Ha végignézzük a korábbi évek sorsolásait, és összevetjük az utobbi három év csoportbeosztásaival, akkor láthatjuk azt a folyamatot, amely során a mennyiség minõségbe megy át. Az idei fõ csoportkör négyesei rendkívül kiegyensúlyozottak, a selejtezõbõl felkerülõ együttesek is kellemetlen ellenfelei lehetnek bármelyik egyesületnek.
Az UEFA is látja ezt a folyamatot, és minden segítséget megad a kluboknak. Tudják azt is, hogy a sportágunk még amatõr lábakon áll, de azzal, hogy a profi szekcióba emelték a futsalt irányt is mutatnak az együtteseknek és a játékban dolgozóknak. Nem feltétlenül a pénz tesz valamit professzionálissá, hanem sokkal inkább a gondolkodásmód. Egy jól felépített koncepcióval, tudatos munkával a klubok elõre tudnak lépni.
A legfontosabb dolog a promóció, ez a szó hangzott el szinte a legtöbbet a klubok számára tartott elõadások alatt Nyonban. Meg kell találni azokat a csatornákat, ahol bemutathatjuk ennek a sportágnak az elõnyeit, és szurkolókat, nézõket valamint szponzorokat nyerhetünk ezáltal, még akkor is, ha csak százan ülnek adott esetben a lelátókon, hiszen amirõl nem tudnak az emberek, azon részt sem tudnak venni. Egy termékrõl beszélnek az UEFA-ban, amit el kell tudnunk adni a piacon. Az UEFA idén például a Madridban rendezendõ májusi Bajnokok Ligája fináléja köré szervezett események közé beveszi a futsalt is, ami ismerve a BL népszerûségét újabb híveket toborozhat sportágunknak Európa szerte. Az ilyen lehetõségeket kell kihasználni kicsiben Magyarországon is.
Brumár László
Professzionális gondolkodásmód
2009.07.05 | 00:00